Hogyan kezdjük?

Jó tudni, mielőtt elkezded.

http://www.avivaklub.hu/jo-tudni-mielott-elkezded/ Hogyan kezdjük?

Az Aviva torna speciális mozdulatokból áll, melyek elsősorban az alhasi területeket mozgatják meg. A genitáliás területek izmainak átmozgatása mellett a gyakorlatok hatással vannak hormontermelő mirigyeinkre, vér és nyirokkeringésünkre, és reflexpontokat stimulálnak.
A torna akkor tudja kifejteni jótékony hatását, ha a gyakorlatokat helyes mozdulatokkal, megállás nélkül 30 perc alatt letornázzuk. A tanfolyamon való részvételnek is ez az egyik célja, hogy megismerkedhess a gyakorlatokkal, hogy azt követően már helyesen és hatékonyan tudd elvégezni az Aviva torna mozdulatait.

Az AVIVA módszer 18 alap gyakorlatát és a rövidített módszert egy 4 órás betanuló Aviva tanfolyam keretében sajátíthatod el. A tanfolyamon foglalkozunk a nőgyógyászati problémák és az életmód összefüggéseivel. Beszélünk arról, hogy a hétköznapokban hogyan, mivel támogathatod szervezetedet az egészség megőrzésben vagy gyógyulással, termékenység fokozással kapcsolatos céljaid elérésében. Szó esik többek között például a helyes táplálkozás, testtartás, légzés fontosságáról női vonatkozásban. Ezeken felül még további hasznos ismeretekre tehetsz szert, melyekkel rövidtávon a gyakorlatok hatását fokozhatod a gyorsabb eredmény elérése céljából, hosszútávon a tudatos egészségmegőrzés fontos részeként alkalmazhatod ismereteidet.

Az Aviva tanfolyamot követően a gyakorlatokat otthon is végezheted vagy  Aviva gyakorló órák keretében az AVIVA Klub által tartott foglalkozásokon, ahol folyamatos segítséget kapsz, hogy helyesen, hatékonyan végezd a feladatokat.

Általános utasítások a tornázással kapcsolatban:

– 2-3 órával a gyakorlatok elvégzése előtt nem ajánlott jóllakni, de szabad inni.
– A gyakorlatokat folyamatosan kell végezni, fáradtság esetében helyben kell lépegetni hosszabb időn át, nem szabad leülni vagy lefeküdni.
– A gyakorlatok végzése idején legyen a test vékony anyaggal takarva még nyáron is, főleg csípőtől lefelé ajánlatos a meleg ruha, zokni.
– A gyakorlatok elvégzése után semmiképpen sem szabad lezuhanyozni, vagy fürdőkádba ülni (még nyáron sem). A tornától elért belső meleget (töltést) a víz közömbösíti! Tanácsos fürdőkesztyűt használni (frottírozni) 36 órán át.
– A gyakorlat befejezése után meleg ruhát kell felvenni, pihenni kell és lecsillapodni.
– Nem szabad összekapcsolni ennek a módszernek a gyakorlatait más módszer gyakorlataival, vagy más mindennapos cselekvéssel.
– A gyakorlatnak serkentő hatása van, ezért nem ajánlatos elalvás előtt végezni.
– Minden nő, aki elhatározza, hogy végzi ezeket a gyakorlatokat, legyen egészséges testi állapotban.
– A gyakorlatok mérséklik az étvágyat egy-két nap alatt, ezért hatékonyak súlytöbblet esetén is.
– Derék-és hátfájás esetén, valamint erős fáradtság esetén az összes gyakorlatot szökdelés, sasszézás, hirtelen mozdulatok nélkül végezzük.
– Azokon a napokon, amikor a gyakorlatokat végezzük, sok meleg italt kell inni, és korán le kell feküdni.

Mikor ne tornázzunk?

– Ne tornázzunk akkor, amikor rendellenes vérzést tapasztalunk.
– Ha az orvos nem javasolja az alhasi vérbőséget okozó tornát
– Endometriózis esetén nem mindig lehet azonnal megkezdeni a tornát. Vedd fel velem a kapcsolatot, hogy megbeszéljük, első lépésként mivel tudod támogatni szervezeted gyógyulási folyamatait. Tudok ajánlani életvezetéssel kapcsolatos tippeket, valamint orvost, és szervezetet, akiktől segítséget kaphatsz a kezdéshez. Egyeztetést követően megkezdhető a torna is, mely további támogatást nyújt majd céljaid eléréséhez.

Várandósság esetén.
Ha várandós vagy, a gyakorlatokat erős beszorítások, sarokra huppanások nélkül végezd, amíg úgy érzed, jól esik a torna.
Mellette, illetve helyette javasolt Judit Puni – Várandós tornáját gyakorolni.
Egészséges várandósság során nem okoz gondot, de veszélyeztetett terhesség esetén ne végezd a gyakorlatokat!

ovulacio-serkentoKatinkának 23 napra jött meg rendszeresen a menzesze. A tornával az volt a célja, hogy ciklusát 28 napra kitolja. Kitartó gyakorlásának köszönhetően már 26 napos ciklusnál tart.,
terhes-noMónika, férjével öt éve várta már a gyermekáldást, amikor megismerkedett az Aviva módszerel. 2015. júniusában végezte el az alaptanfolyamot, és hetente kétszer járt szorgalmasan gyakorló órára, valamint változtatott étkezési szokásain. Augusztus közepe felé azonban nem jelentkezett többet, azt hittem, talán nyaralni ment, de szeptember elején meglátogatott az egyik gyakorló óra alkalmával, és közölte a jó hírt, hogy iker lakók vannak a pocakjában.,