Ovulációserkentő torna

http://www.avivaklub.hu/aviva-tornagyakorlatok/ovulacio-serkento-torna/ Fokozza a termékenységet, peteérést támogat, PCOS ellen is jó

Az ovulációserkentő gyakorlatsor célja, mint ahogyan a neve is mutatja, az ovuláció támogatás. A Judit Púni által összeállított gyakorlatok speciálisan a petefészkek, és petevezetők működését serkentik, segítenek megteremteni a feltételeit a kilökődésenek, illetve, a pete áthaladását a petevezetőn.

Elsőként az Egyszerű módszer 18 alapgyakorlatát kell kitartóan végezni, hogy szervezetünk regenerálódni tudjon az esetleges korábbi problémák után, illetve, hogy megerősödhessen, és felkészülhessen a jövőbeni feladatok ellátására. Az ovulációs gyakorlatokat a 3-4 hónapos megerősítő-regeneráló idő eltelte után szoktuk javasolni,  vagy ha PCOS tünetei vannak. A PCOS (Policisztás ovárium szindróma) lényege, hogy az ovuláció akadályoztatva van, egy, a petefészket körülvevő burok által. Így aki ezzel a betegséggel küzd, annak nehezített a teherbeesés. Az Egyszerű módszer 18 alapgyakorlatai között is vannak ovulációt segítő gyakorlatok. Az ovulációserkentő gyakorlatsorral azonban még intenzívebben támogathatjuk gyógyulási, és gyermekvállalási céljainkat.

Ovulációhiány esetén az Egyszerű módszer 18 gyakorlatának heti háromszori gyakorlása mellett, ajánlott az ovulációs gyakorlatokat a menstruáció 4. napjától elkezdeni, és hetente kétszer, vagy minden másnap elvégezni a ciklus 14. napjáig.
Az 18 alapgyakorlatot hetente 2 vagy 3 alkalommal ajánlott végezni úgy, hogy két torna között pihenőnapot tartunk.

PCOS esetén fontos, a gyógyulási folyamatok elősegítése érdekében, a napi rendszerességű (40-60 perc) testmozgás. A 18 alapgyakorlat heti 3-szori letornázása mellett  javasolt a köztes napokon az Aviva ovulációserkentő gyakorlatok végzése.